Service unavailable (HTTP 503) at fischertechnik.de
Verfasst: 18 Jul 2025, 18:29
Hello,
I''ve been having some problems with the ft web site and communications. I've sent some e-mails to info@fischertechnik.de about this but unfortunately did not get an answer to date, nor the problem is solved yet. So I've decided to use this forum because it's the only other way I know of reaching you.
The details: For some time now I'm been getting "service unavailable" pages (HTTP 503) from my web browser whenever I try to access anything at https://www.fischertechnik.de/*. For example:
The only way I found I can circumvent this is by entering private mode (I'm using MS Edge), but this is inconvenient. This problem is persisting for quite a while now.
Here is my IP address:
I've also tried to use the contact form (only accessible via Private Mode) on several occasions, but it does nothing. The browser console reports several errors (see below).
Please help, and many thanks in advance,
Rubem Pechansky
-------------------------------- Google Translate
Hallo,
Ich habe Probleme mit der ft-Website und der Kommunikation. Ich habe bereits einige E-Mails an info@fischertechnik.de geschickt, aber leider bisher keine Antwort erhalten, und das Problem ist auch noch nicht gelöst. Daher habe ich mich für dieses Forum entschieden, da es die einzige mir bekannte Möglichkeit ist, Sie zu erreichen.
Die Details: Seit einiger Zeit erhalte ich von meinem Webbrowser die Meldung „Dienst nicht verfügbar“ (HTTP 503), wenn ich versuche, auf https://www.fischertechnik.de/* zuzugreifen. Beispiel:
[Bild]
Ich habe festgestellt, dass ich das Problem nur durch den privaten Modus (ich verwende Microsoft Edge) umgehen kann. Das ist aber umständlich. Das Problem besteht schon seit einiger Zeit.
Hier ist meine IP-Adresse:
Ich habe auch mehrmals versucht, das Kontaktformular (nur im privaten Modus erreichbar) zu nutzen, aber es funktioniert nicht. Die Browserkonsole meldet mehrere Fehler (siehe unten).
[Bild]
Bitte helfen Sie mir und vielen Dank im Voraus,
Rubem Pechansky
I''ve been having some problems with the ft web site and communications. I've sent some e-mails to info@fischertechnik.de about this but unfortunately did not get an answer to date, nor the problem is solved yet. So I've decided to use this forum because it's the only other way I know of reaching you.
The details: For some time now I'm been getting "service unavailable" pages (HTTP 503) from my web browser whenever I try to access anything at https://www.fischertechnik.de/*. For example:
The only way I found I can circumvent this is by entering private mode (I'm using MS Edge), but this is inconvenient. This problem is persisting for quite a while now.
Here is my IP address:
Code: Alles auswählen
IPv6: 2804:7f4:c042:54dc:3109:4ace:11e2:6908
IPv4: 179.193.125.159
Please help, and many thanks in advance,
Rubem Pechansky
-------------------------------- Google Translate
Hallo,
Ich habe Probleme mit der ft-Website und der Kommunikation. Ich habe bereits einige E-Mails an info@fischertechnik.de geschickt, aber leider bisher keine Antwort erhalten, und das Problem ist auch noch nicht gelöst. Daher habe ich mich für dieses Forum entschieden, da es die einzige mir bekannte Möglichkeit ist, Sie zu erreichen.
Die Details: Seit einiger Zeit erhalte ich von meinem Webbrowser die Meldung „Dienst nicht verfügbar“ (HTTP 503), wenn ich versuche, auf https://www.fischertechnik.de/* zuzugreifen. Beispiel:
[Bild]
Ich habe festgestellt, dass ich das Problem nur durch den privaten Modus (ich verwende Microsoft Edge) umgehen kann. Das ist aber umständlich. Das Problem besteht schon seit einiger Zeit.
Hier ist meine IP-Adresse:
Code: Alles auswählen
IPv6: 2804:7f4:c042:54dc:3109:4ace:11e2:6908
IPv4: 179.193.125.159
[Bild]
Bitte helfen Sie mir und vielen Dank im Voraus,
Rubem Pechansky