ft-pedia - Missing References for I²C Articles

Feedback, Anregungen, Kritik, Themenwünsche zur ft:pedia
Feedback, Proposals, Reviews, Themewishes according ft:pedia

Moderator: ft:pedia-Herausgeber

Gesperrt
Benutzeravatar
schnaggels
Beiträge: 389
Registriert: 31 Okt 2010, 23:14
Wohnort: Kelkheim
Kontaktdaten:

Re: ft-pedia - Missing References

Beitrag von schnaggels » 07 Apr 2014, 14:41

Hello Olivier,

I'm sure this was just missed in error by Dirk in the ftpedia.
Maybe he could add a first "correction" paragraph into the next ftpedia ;)

We all know you did a very good job with all your libraries and mayn of us enjoy them often when using I²C sensors with the TXC :D

Best regards,
Thomas

Benutzeravatar
Dirk Fox
ft:pedia-Herausgeber
Beiträge: 1832
Registriert: 01 Nov 2010, 00:49
Wohnort: Karlsruhe
Kontaktdaten:

Re: ft-pedia - Missing References for I²C Articles

Beitrag von Dirk Fox » 08 Apr 2014, 00:43

Hallo Thomas,
schnaggels hat geschrieben:I'm sure this was just missed in error by Dirk in the ftpedia.
nein, das war kein Fehler.

Selbstverständlich habe ich in allen meinen ft:pedia-Beiträgen über I²C-Devices, für die Rei oder fischertechnik bereits einen RoboPro-Treiber entwickelt haben, auch explizit auf diese hingewiesen (lesen hilft).

Reis Treiber sind ein guter Einstieg, aber sie enthalten alle jeweils nur ein kleines Subset des eigentlichen Befehlsumfangs des I²C-Devices. Daher habe ich mir die Mühe gemacht, eigene RoboPro-Treiber für diese Devices zu entwickeln.

Da Reis Erläuterungen auf seiner Webseite äußerst spärlich sind, habe ich auf sie weder als Quelle zurückgegriffen, noch sehe ich sie als weiterführende Leseempfehlung; daher tauchen sie in der Liste meiner Quellen nicht auf. (Wer mag, sollte einen Blick auf seine Links werfen, und sich selbst eine Meinung dazu bilden.) Daher sehe ich weder eine Veranlassung zu einem "Corrigendum", noch einen überzeugenden Grund, dies in zukünftigen Beiträgen anders zu halten.

Beste Grüße,
Dirk

P.S.: Dies habe ich Rei auch schon einige Wochen vor seinem Posting auf Anfrage erläutert, nachdem er sich bei uns (cc: an fischertechnik und Ralf Knobloch) über meinen Beitrag in ft:pedia 4/2013 in, wie ich finde, ziemlich rüdem Ton beschwert hat.

vleeuwen
Beiträge: 1557
Registriert: 31 Okt 2010, 22:23
Wohnort: Enschede (NL)
Kontaktdaten:

Re: ft-pedia - Missing References for I²C Articles

Beitrag von vleeuwen » 10 Apr 2014, 17:52

Can some one give a good translation of the last two messages into English?
I try to understand the nature of these messages in detail.

Thanks in advance.

.zeuz.
Beiträge: 45
Registriert: 14 Feb 2013, 21:42
Wohnort: St. Gallen

Re: ft-pedia - Missing References for I²C Articles

Beitrag von .zeuz. » 11 Apr 2014, 07:32

Dirk hat geschrieben:Hi Thomas,
Schnaggels hat geschrieben:I'm sure this was just missed in error by Dirk in the ftpedia.

no, that wasn't an error.

I obviously pointed out explicitly in all my ft:pedia articles about I²C-Devices, if Rei or ft already developed a RP driver. Reading helps.

Reis drivers are a good starting point, but they contain only a small subset of the I²C-Devices original commands. That's why I made the effort of develop my own RoboPro drivers for those devices.

Since Reis explanations on his webpage are very scarce, I did not use his webpage as a resource and I don't think it is suited for further reading; That's why it is not listed in my references. (Everybody is welcome to take a look at his links, to form his own opinion)

Hence I see no reason for a "Corrigendum", nor to handle this differently in future articles.

Best Regards
Dirk

PS: I explained this already to Rei, some weeks before his post after he complained (cc: to ft and Ralf Knobloch) about my article. In a tone I did not like <- Hat irgendwer eine gute übersetzung für den rüden Ton?
Hope that helps
Norbert

Benutzeravatar
schnaggels
Beiträge: 389
Registriert: 31 Okt 2010, 23:14
Wohnort: Kelkheim
Kontaktdaten:

Re: ft-pedia - Missing References for I²C Articles

Beitrag von schnaggels » 11 Apr 2014, 16:04

Hello Dirk,

from my point of view I still think you should list Oliviers pages as a reference if you mention his work for these I2C sensors in the article. Also you have looked them up in preparation of the article. Others might find it sufficient and useful...

Kind regards,
Thomas

vleeuwen
Beiträge: 1557
Registriert: 31 Okt 2010, 22:23
Wohnort: Enschede (NL)
Kontaktdaten:

Re: ft-pedia - Missing References for I²C Articles

Beitrag von vleeuwen » 11 Apr 2014, 16:33

I agree with Thomas, even just before the I2C on the TX-C was available he was busy with it.

Masked
Beiträge: 500
Registriert: 18 Okt 2010, 18:19

Re: ft-pedia - Missing References for I²C Articles

Beitrag von Masked » 11 Apr 2014, 16:50

Hallo zusammen,

wir haben das Ganze inzwischen mit Dirk und Oilivier geklärt.
Hauptproblem war wohl die sprachliche Barriere, anschließend war das Ganze kein größeres Problem mehr.

We have talked with both Dirk and Olivier.
The main problem occured because of language misunderstandings. We have solved the problems.

Deshalb: Topic closed.

Grüße,
Martin

Gesperrt